29 januari 2015

Ett äventyr jag inte längtar efter

I natt bär det av igen. Det är dags för den tionde litterärt skapande-helgen, sista terminen inleds i morgon, det har gått så snabbt. Vem ska jag diskutera texter med efteråt?

Det är stormigt på havet, precis som det varit alla färder i december och januari hittills (inte mindre än sex stycken). Det är alltid lika osäkert om jag kommer mig iväg eller inte. Jag vet att Viking Grace åkte förbi Åland natten till idag, en bekant fick åka en vända till Sverige innan hon fick stiga i land. Om jag har otur åker jag buss mellan 02.20 och 03.00 i natt, väntar i terminalen till 03.20 för att sedan inte få gå ombord utan istället vara tvungen att vända om och åka buss tillbaka till Mariehamn igen. Det känns inte alls som ett äventyr jag längtar efter. Jag älskar ju att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar