19 juli 2013

Nöjd som en grönsak

Ju mer tid man tillbringar med någon, desto mer lika tänker man. Efter elva år tillsammans är det oundvikligt att Caj och jag har börjat associera lika. Nej, det är inte särskilt konstigt. Om det inte var för att associationerna är helt knäppa ibland.

Exempel:
Caj: Vill du ha mera mat?
Jag: Nej tack, jag är nöjd. Ich bin... Gemüse. Haha.
Caj (tittar på mig): Vad sjukt! Jag tänkte just säga "Aha, Du bist Gemüse?"

(För den som inte har läst tyska: Gemüse betyder grönsak och inte nöjd. Vi har inte för vana att kalla oss grönsaker när vi är mätta, det lät bara väldigt rätt.)

4 kommentarer:

  1. Alltså, varje gång jag scrollar ner och hittar det här inlägget börjar jag le inombords :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid uppmuntrande när andra delar ens humor och inte bara tycker man är underlig :)

      Radera