28 mars 2013

Sjuklingen och frustrationen

Lovis har varit sjuk hela veckan. Feber, hosta och snuva har hon.

Hon har inte så mycket att göra. Hon läser, tittar på Barney på iPaden och retas med oss alla, konstant. Hon gråter åt att det är så råddigt i hennes rum och tycker att nån skall städa åt henne. Jag fattar att man blir lite frustrerad av att vara inne i nästan en hel veckan när man är sex år, solen skiner och två av ens kompisar har kalas som man missar på grund av en utdragen förkylning. Men jag förnekar inte att det blir skönt på många sätt när hon blir frisk igen.

Lovis: Alltså mamma. Skulle ni kunna köpa en boxningssäck åt mig så jag inte alltid behöver slå Idun? Jag vill ju inte att ni skall bli arga på mig, men jag bara MÅSTE få slå nån ibland.

(Hon är inte så våldsam som hon låter, men har ett sinne för dramatik. Med jämna mellanrum kastar hon sig till exempel också på vår säng och leker att hon är (jag citerar) "halvdöd".)

2 kommentarer:

  1. Oj nej, det här är nog sämsta veckan att vara sjuk på!! Det har ju varit så jättefint väder!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Synd att man inte kan välja när man blir drabbad!

      Radera