5 juni 2011

Gammal vänskap

Idag fick jag en pärm av en av mina äldsta vänner. Pärmen är full med mail som jag skickade till henne från Canada 1998. Drömmarna, tankarna, kreativiteten sprudlade: OJ vad kul att få läsa. Mailen är fulla med översvallande kärleksförklaringar till mottagaren, tankar om en framtida man som väntade mig någonstans, planer inför hösten när jag skulle återvända till Finland (vi planerade en spektakulär rymning), dikter och filosofiskt drömska utsvävningar.

Vilken bekymmerslös och totalt kreativ tid det där var. Vi började genast längta tillbaka. Som tur finns de där artonåringarna kvar inom oss fortfarande, märkte vi. Jag åkte hem i vetskapen om att vi har nya, roliga idéer och projekt på gång.

Trots att jag tycker att livet bara blir bättre och bättre är det underbart att vissa saker inte förändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar