10 januari 2019

First look wedding photos

Linn skrev en lista på saker som får henne att cringekrampa, och jag insåg hur ute jag är! Jag hade nämligen aldrig hört om First Look Wedding Photos (hahaha, skrev weeding först, det skulle vara något det, bilder av trädgårdsentusiastens möte med vårens första ogräsrensning, hur hen gråter av sorg över arbetet hen har framför sig). Det är alltså bilder av när brudparet ser varandra första gången med bröllopskläderna på sig. Det här tänkte jag när jag googlade fenomenet:

  1. Måste allt verkligen dokumenteras och bli ett begrepp med ett eget namn?
  2. Tja, det här var ju 50% rörande och 50% fånigt.
  3. Har de alltså aldrig sett varann i finkläder förr?
  4. När har jag, som brukade vara romantiskt lagd, blivit så här cynisk?
  5. Varför tog vi inga officiella bröllopsfoton? (Det här har jag frågat mig med jämna mellanrum. Det kändes inte jätteviktigt då vi gifte oss, men jag har faktiskt en video som nån hade filmat av oss då vi traskade in i kyrkan. Den är jättekort men det är alltid lika roligt att se den, så nu ångrar jag att vi inte fixade lite mer dokumentation, vi var mentalt i helt andra ändan av dagens dokumenteringsspektrum på den tiden.)
  6. Jag undrar om vi borde ta officiella bröllopsfoton nu istället, vi har ju kläderna kvar. Då kunde vi åtminstone ta Second Look-foton, hahaha.
  7. Förresten! Kanske både barnen och Caj skulle gråta av glädje om jag städade upp mig och klädde på mig brudklänningen. Främst för att jag då inte skulle vara klädd i underställ, som barnen nästan använder som ett skällsord då det gäller mig. Jag har nästan alltid på mig underställ då jag är hemma, vintertid. Då kan jag gå ut på promenad eller yoga utan att byta om, och jag kan existera utan att frysa. Att inte frysa får allt högre prioritet ju äldre jag blir.
  8. Om jag skulle gifta mig nu kanske jag skulle göra det i underställ.
  9. Det där sista var en fånig tanke, även om det låter bekvämt.

5 kommentarer:

  1. Hahaha älskar det här inlägget! Jag tycker ABSOLUT ni ska ta Second Look-foton! Och skönt att jag inte var den enda som hade koll på fenomenet. :D

    SvaraRadera
  2. Haha, vilket skönt inlägg Malin. Allt i livet, bokstavligen, kan göras kommersiellt, om man vill nuförtiden.. H.Farbrorn

    SvaraRadera
  3. Det var kul :-) Men jag minns att du en gång i skolans datasal visade foton från ert bröllop så några bilder måste det väl finnas iallafall!

    SvaraRadera
  4. Hehehe. Inte jag heller hade koll på First Look-foton. Håller så med angående prioriteringen angående kädsel och köld!

    SvaraRadera