7 november 2015

Snart börjar vi renovera!

Nästa vecka kommer byggarna! Vårt bygglov har gått igenom (åtminstone tolkar jag det att vi fick en räkning på det så), kakelugnen är inburen men omonterad och jag håller på att tömma köksskåpen eftersom vi också ska renovera i köket. Det kommer att vara rätt fruktansvärt att bo här under tiden, men enligt beräkningarna ska byggandet bara ta fyra veckor, så kanske vi är klara till ... jul.

Det är hursomhelst hemskt spännande. Barnen och jag satt i nästan en timme i dag och tittade på inspirationsbilder till deras rum, det finns så mycket fint i tapetväg just nu. Jag håller som sagt på att förbereda köket för att en hel vägg ska rivas ner. Vi ska förstås använda köket fram tills att de börjar, men en hel avdelning ska förnyas och den måste tömmas. Trots att vi både packade ner och upp köket för bara några månader sedan känns det förvånansvärt otraumatiskt att göra det igen. Det här blir nog fint när det blir klart, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar