7 mars 2011

Uteliv

Till och med vi ville ut i solen i helgen, så vi packade smörgåsar, varm oboy, kex, kokta ägg och saft och gick ut på isen. Vi kom inte riktigt ända till Mässkär eftersom vinden blåste så mycket att Idun började frysa, men det var härligt.
Bilderna är från lördagen, men vi var ute länge på söndagen också. Undren tid är icke förbi. Då skidade barnen, Lovis förklarade att hon är bäst på att skida av alla barn och att i synnerhet Idun skidade på fel sätt (Lovis har lärt sig att parstaka) medan Idun tog det lugnt i spåret och lade sig ner på marken i en solpöl för att njuta av ljuset när hon blev trött.

edit: Vinden blåste? Det låter plötsligt konstigt att säga så, vad annat skulle blåsa än vinden? En hårtork? Jag menar alltså att DET blåste. Ja.

Idun och Lovis äter Country Cookies
Idun ser jättelång ut

Jag och Caj solar oss
Jag har på mig billiga solglasögon från Citymarket

3 kommentarer:

  1. Vilka sköna bilder! Visst är det en pippimössa på ena bilden? Jag har inte sett dem, men mönstret liknar pippitröjor. Du har så härliga kids!

    SvaraRadera
  2. Ja det är en pippimössa som Iduns gudmors mamma har stickat. Den kallas "tofsen" i vår familj och är Iduns absoluta favoritmössa -jag förstår varför!

    SvaraRadera
  3. Verkligen skön bilder! Och runebär, hahaha, oj vad jag skrattade. De säger så härliga saker de där barnen.

    SvaraRadera