26 februari 2011

Nattbak

Jag bakar. Av ingredienser som inte är sprillans nya. Vi har vaniljsåspulver från 2009, mald mandel (oöppnad) från augusti i fjol och en äggvita som stått i kylen ett par veckor. Allt luktar okej, så jag har tagit chansen och bakar chokladbiskvier, något jag bara gjort tillsammans med min mor förr.

För några veckor sedan satte jag igång med en supersträng diet för att få min magkatarr under kontroll (i mitt stilla sinne hoppades jag också att lite magafläsk också skulle försvinna av bara farten). Det gick väldigt bra till en början.


Jag är inte helt säker, men jag har ett vagt minne att dieten förordade chokladbiskvier när det både är natt och helg. Eller så var det något jag snappade upp i en kokbok. Oh well.

3 kommentarer:

  1. var det de där biskvierna som är sega i mitten och med något fluffigt i, som du och din mor bakade kring julen för några år sedan? Jag tänker fortfarande på det bakverket ibland. Det var helt oerhört gott. kram!

    SvaraRadera
  2. (skribenten ovan var kusin Em)

    SvaraRadera
  3. Det är mycket möjligt att det var just till det tillfället vi bakade dem. Det är svåger-Eriks mamma som introducerat biskvierna i vår värld, tror jag. Du kan få receptet någon gång :) kram

    SvaraRadera