13 juli 2010

Tyg på rulle

Sommaren är hektisk för mig. Just nu håller jag på att förbereda mig för ett par marknader, som brukar vara väldigt välbesökta. För ett par dagar sen fick jag ta emot tre rullar bityg, och idag har jag klippt till 72 mössor och förberett dem för att sys. Pust. Jag jobbar på vinden i vårt hus och här är hett, hett, hett.


Barnen har också varmt och leker inne mellan varven för att inte smälta bort. I förrgår när jag kom ner från vinden på morgonen hittade jag en omkullvält stol, prydd med allehanda krafs. Senare fick jag veta att det var en julgran. Om man tittar noga ser man den i bakgrunden, mellan flickorna.

4 kommentarer:

  1. Va roligt att du fått ditt tyg. Det ser jättefint ut! Är det bruna enfärgat eller finns det bin på det också? Inte för att jag behöver mera tyg, men jag blir nog sugen på att köpa en bit (för det var väl av det här du skulle sälja?)!

    SvaraRadera
  2. Hej! Det bruna har också bin på, i offwhite. Jag kommer snart att sätta ut det på hops-shop, men det går ypperligt att köpa direkt av mig också, säg bara till vad du vill ha och vart jag skall skicka det så fixar vi :)

    SvaraRadera
  3. Hej Malin! Hittade just din blogg och fina bilden av sommartöserna. Kreativ julgran måste jag säga, men nu undrar jag vad det är som hänger från taket i bakgrunden? :) Man blir ju nyfiken...

    SvaraRadera
  4. Hej Malin! Stack mig in på din blogg och såg de härliga tyg-paketen! Ljuvligt! antar att d känns lika för dig med nytt tyg som för mig när pärlpåsarna dimpper ner i postlådan :)
    Hoppas marknaderna gått bra i sommar! Väntar med iver att se dina nya produkter på "shoppen"

    SvaraRadera