22 juli 2010

Glass

Jag äter glass direkt ur paketet, så där som man gör i amerikanska sitcoms när boyfrienden har gjort slut. Men det är inte alls på samma sätt eftersom jag bor i Finland. Här är paketen gjorda av ett sammanhängande kartongark, Om jag inte slevar på nu får jag snart torka upp en massa smält glass från databordet.

Och jo just ja, jag har pratat med Salem al Fakir två gånger idag. Inte bara en, utan två. Jag känner mig som en som minglar med känt folk. Första gången intervjuade jag honom framför kameran. Andra gången pratade vi mitt på gatan om finska människors hövlighet. Och jag är så van att jag inte ens nämner det förrän i slutet av inlägget. Haha.

ps, jag har inte alls gjort slut med min boyfriend, som för övrigt också är min äkta make, utan vi har det mycket bra. Vi har bara ingen mat hemma så jag måste äta glass till kvällsmat. Oj då.

1 kommentar:

  1. - Jag vet inte vem kändisen du nämner är, så jag blev inte imponerad ;D...

    - Men man får ju glass i stora burkar i Finland också, kolla bara i glassdisken! :)

    SvaraRadera