3 juni 2010

Hemmamamma

Snart skall jag ägna mig åt mina barn från morgon till kväll. När Caj börjar jobba blir det min tur att vara hemma med dem. Hemma är jag från förr, och jag börjar tycka att det är ganska dåligt att jobba hemifrån. För nu, när jag skall satsa allt på barn och hem, måste jag blunda för allt jobb jag borde ta itu med, istället för att fortsätta som förr, genom att stänga ute familjelivet dagtid, trots att jag befinner mig mitt i det. Att försöka vara överallt samtidigt har sänkt starkare typer än mig. Som tur ropar barnen högre än jobbet, så kanske jag får det lite lättare trots allt.

3 kommentarer:

  1. :)
    Jag vet inte vad jag ska skriva, hej. :)
    Jag är tokig. O.o

    SvaraRadera
  2. Jag befinner mig mitt i samma dilemma som du och jag förstår att du är kluven. Tyvärr har jag ingen lösning... Strikt uppdelning har hjälpt oss, dvs om jag är hemma med barnen dagtid så jobbar jag på kvällen (punkt slut).Tyvärr blir det ingen "fritid" med detta system och man hinner sällan träffa sin man... Berätta gärna om du kommer på nåt bra system!

    SvaraRadera
  3. Hej hej Linn!
    Marika: ja, vårt dilemma, vårt dilemma. Tur att vi har kul både när vi jobbar och när vi är med barnen :)

    SvaraRadera