24 april 2017

Stilla veckan

Ända sedan jag kom hem från Åland har jag varit megatrött. I slutet av förra veckan flängde jag ner till Helsingfors igen ett par dagar, och var helt illamående efteråt. I går låg jag på soffan halva dagen och hade jätteont i magen. Något är inte som det ska. Jag är inte orolig (och inte gravid!), men börjar överväga att gå till en läkare och kolla läget. Det kan ju vara nån vitaminbrist, eller lågt hemoglobinvärde. Eller så är det (vilket jag tror mest på själv) bara resultatet av att jag har jobbat rätt intensivt på sista tiden. Jag kollade just i almanackan och räknade att jag har varit på nio resor med övernattningar i år (som har med jobbet att göra). Det är ju faktiskt rätt mycket, och flera av resorna har varat mer än en natt.

Rakels mirakel, som kommer ut i höst (Joannas och min femte bok om Pensionärsmakten) börjar äntligen vara klar, likaså Brevbullen, tvåornas läsebok. Just nu går jag och väntar på kommentarer på Rakel, och kan faktiskt med riktigt gott samvete tagga ner lite. Så jag är hemma och samlar krafter. Ligger på sängen och läser. Rensar i våra uteförråd. Ska gräva upp lite grönsaksland om jag orkar. Så här ska jag hålla på hela den här veckan, har jag tänkt. Det känns som en bra och sund plan, bara jag lyckas hålla mig till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar