11 februari 2016

Fastan

De senaste åren har jag gett avkall på något under fastan. Sötsaker, bloggen, facebook och kött, till exempel. I det långa loppet hoppas jag förstås att jag ska bli en bättre människa, och vissa saker har fastnat (numera är jag ju vegetarian för det mesta, nån enstaka gång äter jag fisk, men det är inte ofta). Andra saker, som att låta bli godis, har jag inte ens försökt fortsätta med efter fastetiden. Men hur det än fortsätter tycker jag det är en fin tradition att fasta.

I år fastar jag så här:

  • jag äter inget godis och inga bakverk (eventuellt gör jag ett undantag om jag blir bjuden på kalas)
  • köpstopp på allt utom mat och hygienartiklar
Båda punkterna hör ihop med den ekofasta som många är med i. Det känns roligt och inspirerande att vi är många som gör det här samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar