30 november 2012

Julpyssel

För en vecka sedan var det dags för det årliga julpysslet. Jag bloggade aldrig om det, men det gjorde Aja. Här får ni se lite bilder.

Jag åstadkom en jättekonstig pappersgrej som Aja hade mönstret till, men inga instruktioner. Den blev så ful att jag tror den hamnade i skräpkorgen sen. Haha. Jag skar också ut fyra väggar med fönster i kartong. Jag hade en liten tanke om att bygga det till något slags hus, men eftersom jag inte hade något fint papper med mig att klä in det i strandade projektet. Därefter övergick jag till att enbart prata och äta, och det var jag mycket bättre på. Pysselmässigt var det alltså en flopp för min del, men socialt en stor framgång, för som vanligt hade vi väldigt trevligt.

Imorgon är det lillajul. Mamma och pappa skall komma hit på mat. Jag har tänkt att vi skall pynta lite ännu idag. Vi brukar inte ha särskilt mycket pynt, men ett par stjärnor brukar vi i alla fall hänga upp så här till första advent. Och sen när julgranen kommer på plats om några veckor, då blir det julstämning.

Så här såg det ut förra julen

2 kommentarer:

  1. hjälp Malin!! har fastnat i en riktigt kruttorr ide' torka- men så kom jag att tänka på dig och dina fantastiska idee'r...:) Håller på att laga julkalender åt barnen. Men här har vi varken choklad- eller sak kalender. Utan vi har en kalender där vi varje dag skall göra nåt tillsammans. Men i år tycks det vara fantastiskt svårt att hitta på 24 saker, av någon anledning.:( Så förslag mottas tacksamt!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du mailar mig (engulapelsin@gmail.com) kan jag skicka en lista till dig på olika aktiviteter!

      Radera