8 november 2012

Husmorsknep

Pia skriver om husmorsknep hon läst om i en gammal bok. Hur man botar sanslöshet och skendöd och annat. Jag skulle bli överförtjust om jag sprang på den boken någonstans!

I brist på annat delar jag med mig av min senaste upptäckt. Om alla dina sockor har hål på sig och du har kallt om fötterna går det bra att trä tumvantar över dina tassar istället. Se bara! Elegant, exotiskt (as in från en annan planet) och smidigt. Lättjan är vissa uppfinningars moder.

Beskåda och låt er imponeras. Plaggen är t.o.m. på vippen att vara ton i ton.

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det hoppas jag! För det här har jag kommit på alldeles själv :)

      Radera
  2. Väldigt smart, måste jag säga... Huvudsaken är ju att man håller sig varm om fötterna...

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, jag är så förskräckligt kallblodig.

      Radera
  3. Haha! Jag tänker Zoidberg från Futurama XD

    SvaraRadera
  4. Det där botar inte bara skendöd .Det uppväcker andra existenser !
    Mitt bästa knep:
    Vid strömavbrott: Tänd en luciakrona på ditt huvud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra knep! Det skall jag ta till. Vi borde göra en samling med bra husmorstips, Minna.

      Radera
  5. Erkänn att du provar hur det känns för att du ska skriva om en rödfoting med tumfot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar att det var ett skrivrelaterat experiment. Och på riktigt har jag alltid haft en känsla för hur det skulle vara att ha tummar på fötterna.

      Radera