14 december 2012

Urban frågar

Urban frågar:
1) Har du skrivit mer fantasy sedan workshopen i somras?
Mindre, faktiskt. Först tog omskrivningen av Irene och sedelsugen all min energi, sen hade jag en massa andra jobb och sen började jag på ett nytt barnboksmanus. Men mina två påbörjade fantasyprojekt puttrar definitivt vidare i mitt undermedvetna. Om de blir klara vete katten, men jag kommer inte att lämna dem på länge. I synnerhet den där ena världen älskar jag att tänka på.

2) Har DT några tecknade serier och har det i såfall varit diskussion om vilka? (Jag har alltid 
tyckt att urvalet verkar ganska godtyckligt i åtminstone svenska tidningar.)
Nix, DT har inga tecknade serier. Vi har aldrig haft det heller, så jag har inte ens behövt fundera på saken. Jag tycker att urvalet i allmänhet är ganska dåligt i tidningarna. Tyvärr. För det finns ju en massa bra och roliga serier.

3) Är grannhuset sålt och för ungefär hur mycket? (Eller om det känns som ifall du hänger ut dina grannar: vad var utropspriset och blev det högre eller lägre?)
Grannhuset är fortfarande till salu och priset är detsamma: 140.000 €. Det har nog bara inte hittat rätt ägare än. Jag tror att det kräver något särskilt av sina invånare. Och det gör att jag är övertygad om att vem som än väljer att flytta in i det underbara huset helt enkelt MÅSTE vara bra människor.

Förresten, Urban: jag har lånat och läst boken vi pratade om. När ska vi blogga om den?

2 kommentarer:

  1. Rösta gärna och dela vidare!♥
    https://www.expert.fi/jouluextraa/lahjalista?JouluExtraaID=1476

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för svar.

    Tja, ska vi försöka bjuda in någon mer? Jag har läst ut boken och skrivit ett ganska långt stycke som skulle kunna bli ett inlägg. Men eftersom min tid är så lynnig och jag dessutom reser bort över jul är det kanske säkrast att säga någongång en liten bit in på jullovet. 29-30:e december kanske. Eller vad tycker du? Blir det toktigt i säsongerna så det är bättre att ta det en liten bit in i januari istället?


    U.J.

    SvaraRadera