9 december 2012

Referatet

Igår fick jag hela tiden rätta mig i tanken eftersom jag trodde det var söndag. Den här dagen känns extra på något vis. På ett bra vis, alltså.

Caj steg upp tidigt eftersom han skulle på älgjakt med en kompis. Barnen och jag kom också igång, mycket tack vare att jag inte öppnat en enda bok idag (för gör jag det så stannar allt för min del). Nu har vi bakat pepparkakor, tvättat kläder, gjort makaronilåda och fnittrat åt fantasier om att våra äldsta släktingar utövar extremsporter och hur man skulle se ut om man fick större ögon för varje blåbär man åt. Jag har väldigt roliga barn.

Nu skall vi gå ut och skotta snö, hämta ved och leta fram en röd och vit matta från skjulet som jag tänker sätta i köket. Sen blir det glögg och nybakade pepparkakor framför brasan och sen skall vi gå i bastu (barnen har tänkt rulla sig i snön). Det låter inte bara som om vi har en idyllisk dag, vi har faktiskt det. Hoppas det håller i sig. Det tror jag nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar