17 december 2012

Här händer det

Efter ett osannolikt lugnt år händer det plötsligt en massa stora saker i mitt liv.

På onsdag börjar jag jobba heltid på det här stället.

Och ännu mer spännande: i juni kommer den här typen ut ur min mage.

Bebisen, som av barnen kallas Pelle Magsäck (av okänt kön)

Jag skall berätta mer om båda så småningom. Men redan nu kan jag meddela att jag är glad. För efter ett superlugnt år känns det som om jag verkligen orkar ta mig an både ett nytt jobb och en ny bebis. Jag är riktigt ivrig. Livet är så fint.

89 kommentarer:

  1. Dunder-grattisar!!! Sån här lycka behövde jag läsa just nu. Varm känsla ner i magen, så fint att det rinner ända ner i tårna. Hej Pelle Magsäck! Och hej nya jobbet och Malin!

    SvaraRadera
  2. Herre du milde, vilken världens finaste nyhet! Jag blir alldeles slak i knäna av glädje, gratulerar x ziljarden! Pelle Magsäck!

    Och grattis, nytt jobb också, men än en gång - PELLE MAGSÄCK! GLÄDJE!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, även om jag är superivrig inför nya jobbet är det onekligen ännu häftigare med Pelle Magsäck! Tack för din entusiasm :)

      Radera
  3. Nejmen Malin vad enormt roligt! Stort stort grattis till både ock, men kanske nog ändå mest till magen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cookie! Det känns ju extrakul att få jobba på After Eight med tanke på hur mycket du, jag och Hanna var där i våra unga år.

      Radera
  4. Jamen stort grattis då! :D Hurra, hurra!

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Yes, tack! Och tack för tidningarna som kom som ett brev på posten idag. Eller snarare i ett brev på posten.

      Radera
  6. Grattis till Pelle Magsäcken!! :)

    SvaraRadera
  7. Stort Grattis till er alla! Hoppas du får mår bra. Många kramar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rebecca, snart börjar också vårt äventyr som trebarnsfamilj. Spännande blir det!

      Radera
  8. Iik vad skoj! Grattis och grattis!

    SvaraRadera
  9. Oj vilka fina nyheter Malin! Stort grattis till er alla!

    SvaraRadera
  10. Oj vilken härlig nyhet! Stort grattis!

    SvaraRadera
  11. MALIN!!!!!

    Nu! Du!
    Det där var det bästa.
    Så helt utomordentligt underbart fanatiskt fantastiskt strålande LJUVLIGT.
    Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tveklöst det roligaste som har hänt i år! Jag har tänkt mycket på det där du skrev efter min brorsdotters dop, då jag hade lagt ut bilden på mig med lilla bebis-Lone i famnen och du skrev att sådana där stunder är farliga, farliga. Så rätt du hade. Här sitter jag nu med ett nytt liv i magen. Haha.

      Radera
  12. Så roligt! Grattis till både bebis och jobb! /SofiaC

    SvaraRadera
  13. Vad roligt! Grattis till er allihopa! Och jag tycker ju nu för tiden att sådana här nyheter är extra intressanta. Det blir kul att följa med hur det går för er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde ju nästan inte hålla mig från att berätta när jag läste på din blogg att du också är gravid. Men ni har ju ett visst försprång, så jag väntade tålmodigt :) Tack!

      Radera
  14. Härliga nyheter, grattis!

    Mippe

    SvaraRadera
  15. Svar
    1. Tack! Tack! Det tredje grattiset skall jag spara till någon tredje, fin grej. Kanske på fredag när det blir jullov?

      Radera
  16. Åh vad ljuvligt! Mängder av grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia, det är häftigt att få vara med om det här igen!

      Radera
  17. Härligt, härligt, härligt! Vilka fina nyheter!!! Grattis och Guds välsignelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elina :) Jag satt ju och frågade ut dig om er familjekonstellation i somras... vi har funderat mycket på det här!

      Radera
    2. Ja, jag minns och tycker fortfarande att det är så fantastiskt att ha flera barn :)

      Radera
  18. Men så spännande och ljuvligt och roligt! Stora kramar!
    Jag har länkat till dig idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram Pia och JA TACK, jag sitter gärna med som litteraturminister! Underbar idé!

      Radera
  19. grattis till både nytt jobb och bebis :-)
    kram Åsa

    SvaraRadera
  20. Ååh vad roligt med en liten i magen! Stort grattis, hoppas du får må bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag mår helt okej, men sover massor. Det är så SKÖNT att sova!

      Radera
  21. Grattis och grattis! Och lycka till och lycka till! :)

    SvaraRadera
  22. Jag satt här och kolla igenom några bloggar så där trött och sliten som man känner sig efter en aplång dag som julklappsförsäljare. Och med ens blev hela mitt ansikte ett enda stort leende! Stort grattis! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir över att du delar vår glädje, Sandra! Tack!

      Radera
  23. Nåmen, såklart - såklart - ska du jobba på After Eight. Det stället är suveränt. Och det är ju du med.

    Kram,
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad snällt sagt, Eva! KRAM till dig!

      Radera
  24. Minsann inga små saker! Stort grattis och lycka till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen inte. Och det sägs ju att alla goda ting är tre, så man börjar fundera vad för roligt som skall hända härnäst!

      Radera
  25. Nämen åh! Vad glad jag blir. Jättegrattis, Malin!

    SvaraRadera
  26. Grattis!
    "Pelle Magsäck" är verkligen fyndigt, låter ju som ett perfekt namn på en (kommande?) barnbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Som du vet är mina barn rätt påhittiga med sånt här...

      Radera
  27. Det blir ju kul det! Hörde the good news igår. Och du torde vara lämpad för stället, klarar av när chefen brister ut i ett luftbassolo etc.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, idag åkte sista tidningen till tryck och imorgon börjar jag jobba med er. Ska bli jättekul! Fast jag förväntar mig givetvis att du tar hand om luftbasen, det är ändå ditt instrument, n'est-ce pas?

      Radera
    2. Jag spelar vanlig bas, Mecki luftbas. Fast ibland rappar han för oss. Får se vad det blir.

      Radera
  28. Ooooh underbara liv, GRATTIS!! <3 Jösses så avis jag är!Men så glad för er skull! Jag ska just iväg och sätta in nåt som gör att det inte blir fler babyn här på fem år. O det vrider sig i magen och kramar alldeles för hårt kring bröstet medan ögonen tåras. Men huvudet vet att detta nu är vårt gäng åtminstone för en tid framåt, vissa dagar tror man ju inte att man överlever till kvällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Melli! Ah, jag kan förstå ditt vemod. Men du är ju ung än, och som du säger skall man inte ta i så man storknar (fritt tolkat), vi var så slut efter de där första åren med Lovis och Idun att vi inte har repat oss förrän nu. Men nu! Nu är det dags.

      Radera
  29. Grattis vilken underbar nyhet :) och grattis till nya jobbet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia! Firar ni jul i Holland i år? Idun avlöjade (med ett mycket engelskt uttal) att Wendy är i "Hallnd" :)

      Radera
  30. Grattiskramar i stora lass! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  31. Utan tvekan dagens bästa nyhet!!! Jag blir så glad för dig fastän jag aldrig träffat dig :) stort grattis och lycka till!

    SvaraRadera
  32. Grattis Malin och hela fina familjen!

    SvaraRadera
  33. Grattis grattis grattis! Jestanes vad fina nyheter!

    SvaraRadera
  34. Herregud! Grattis i stora lass! Barn är det finaste som finns! :)

    SvaraRadera