13 december 2012

Mia frågar

Mia frågar:
Är du (Caj?) släkt med kantorn som anmälde Finlands Lucia 2012? (Jag vet, jag är förfärligt nyfiken och nej, det har ingen som helst betydelse...)

Haha, vilken oväntad fråga! Jag visste inte att det var en med samma efternamn som jag som hade nominerat Finlands lucia, men anade genast vem det var när du ställde frågan: jag är inte släkt med Kristina (som kallas Kicku) utan hon är gift med min pappas lillebror, min farbror alltså. Hon jobbar som kantor i Karleby och är en mycket aktiv och driftig människa.

(Jag har för övrigt behållit mitt flicknamn och Caj har tagit dubbelnamn, för att klargöra den saken också!)

1 kommentar:

  1. Hih, den var lite oväntad för mig själv också, men hade precis läst om detta i tidningen då jag såg din frågestund, så kunde inte låta bli. Då du nu serverade svar på min nyfikenhet på silverbricka. Och visst är ni ju nästan släkt i alla fall...

    SvaraRadera