13 december 2012

God luciamorgon

Som den goda mor jag är hade jag på beställning förberett morgonens lussande genom att skära ost och plocka fram koppar åt hela familjen på en bricka så barnen själva skulle kunna bjuda oss på frukost i sängen. Som den slarviga mor jag framförallt är hade jag däremot inte lyckats fixa batterier och ljus till kronorna (nej, det är inte min uppgift, men Caj får försvara sig själv). Därför ser de inte ut som väna lucior utan snarare som behornade små rufstroll, batterierna räckte bara till två lysande ljus var, istället för fem.

Mysigt hade vi det i alla fall. Och det är ju huvudsaken. Man borde äta frukost på säng oftare.


Alla som vill får vara Lucia. Bara man delar på ljusen.

9 kommentarer:

  1. Men åh vilka ljuvliga behornade små rufstroll! Det är ännu finare än lucia tycker jag bestämt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast nu är de jättesura över att de bara får ha två ljus var, och ljusen är (förstås) slut överallt. Det är nyttigt att inte få allt man vill ha, intalar jag mig. Som ursäkt. För mitt beteende.

      Radera
    2. Malin, säg att det är osynliga ljus. Från andra världar.
      Ljusen lyser på ett annat sätt.
      Dina flickor har ju så ljuvlig fantasi så de kommer att börja lysa i kronan får du se!

      Radera
  2. Så fina döttrar, ljuv sång och mycket mjölk! :)

    Mippe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, japp, skall alla ha lite olika sorter blir det mycket mjölk, jo.

      Radera
  3. Fint att jag fick ett litet luciatåg idag också. Ryktet säger att de har Lucia på jobbet men jag sitter hemma med ett vaccinationsfebrigt barn och fick nöja mig med en skiva i morses. Vilket för den delen inte var så dumt heller.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju tur att du fick njuta av det här då. Hoppas din dotter blir bättre snart! FÖrdelen med musik på skiva är att man själv kan bestämma över volymen.

      Radera