30 december 2012

Fest i dagarna tre

Från och med idag är det fest i dagarna tre. Först ute är den traditionella släktträffen idag där vi skall träffa mina kusiner och syskon, deras barn, mina mostrar och min mormor och andra trevliga typer som hör till familjen. I morgon firar vi nyår här hemma tillsammans med mina syskon, syskonbarn, kusiner och kusinbarn och allas respektive och i övermorgon kör vi julafton ett varv till då alla mina syskon med familjer äntligen träffas (haha). Då blir det julklappsutdelning igen. Inte så dumt att dra ut på världens bästa helg så länge som möjligt, tycker jag.

Efter att ha tillbringat mellandagarna i ett ytterst vegetativt tillstånd ryckte jag upp mig igår och stod i köket en lång stund medan min kompis Ida som vanligtvis bor i Sverige berättade allt möjligt intressant som hänt på sistone. Jag kokade spenatsoppa, bakade fyra plåtar semlor och tillverkade en pepparkakscheescake som vi skall äta idag. Nu på morgonen har jag gjort Pias Dajm. (Jag tror den behöver provsmakas ganska mycket av mig om en liten stund.) Det känns skönt att vara effektiv igen en stund. Det kanske inte sitter i så länge, så jag skriver ner det nu så jag minns att jag faktiskt inte bara ligger och läser.


Och idag: vinterns första tö. Barnen har byggt en snögubbe med morot och kolbitar och hatt och hela faderullan. Jag borde också ta mig ut, men har lite svårt att ta paus i mitt paketerande och bakande.

Snart skall jag blogga min ett år långa bokfrossa. Alla tiders rekord har slagits. Spännande, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar