2 januari 2013

Kameratömning

Jag tömde just kameran. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna. Först ute är de från nyårsafton:

Årets coolaste snöbil byggdes på årets sista dag
Min syster och min make tänker på Roi Mongin

Barnen sprang iväg och lekte medan vi satt kvar och pratade

Jag var också med.
Vi hade roligt, fast jag var så trött att jag nog aldrig har varit en sämre värdinna. Å andra sidan har jag känt de flesta gästerna sedan antingen min eller deras tidiga barndom, jag tror inte att någon har tänkt kapa familjebanden med mig trots mitt smått svala engagemang.

För första året på länge hade vi inga nattgäster efteråt. Som flest har vi varit tretton som sovit här. Vi sköt en raket. Innan dess tittade Idun på andras raketer men hade lite svårt med begreppen. "Mamma! Jag såg en bomb! viskade hon hänfört vid ett tillfälle. Vid ett annat påpekade hon att Vicci var jättebra på att skjuta kanon. (Det var han som tände på raketen i fråga.)

Sedan blev det nyårsdag. Den firade vi hos mina föräldrar och öppnade julklappar tillsammans. Sin vana trogen levererade Jonas ett rim som fick alla att gråta (av skratt alltså). Paketet innehöll en vinterhalare åt Caj. I rimmet fanns bland annat raderna "du är ju faktiskt ganska smal/ som en fläsklös, benfri val".

Kusinerna tävlade om att få min bror Jakobs uppmärksamhet (han är samtligas favoritsläkting, ett exempel på detta är att Idun i år inte tyckte att julklapparna var det roligaste med julafton, nej, det var att hon fick sitta bredvid Jakob vid middagen.) Och så fick vi fina bilder på dem alla också.

 Jakob tillsammans med Mira och Idun

Emmi, Lovis, Idun, Mira, Tova och Lone

..Och i ett mer naturligt tillstånd.

Emmi och Lone

Idun och Lone

Lone och Lovis

10 kommentarer:

  1. Det låter och ser ut helt underbart! Härliga bilder!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft det bra! Jag gillar grimas-bilden på kusinerna, den borde jag förstora!

      Radera
  2. Haha, härlig bild på barnen i mer naturligt tillstånd.

    SvaraRadera
  3. Så många barn! Vilken lycka. Barn behöver varandra.
    Snöbilen är nog det bästa i snöväg jag skådat.
    Vi bygger oftast djur men i år byggdes ett snö BB med snöbabysar.
    Gissa om jag också vill ha en skallig baby?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Barn behöver varandra. Jag tycker om att våra barn har många andra barn de känner bra, i olika åldrar.

      Den där skalliga bebin på bilden är alldeles, alldeles underbar. Alldeles.

      Radera
  4. Visst tycker jag naturligtvis väldigt mycket om att läsa allt du skriver men nog är det så roligt med bilder också! Töm kameran lite oftare på bloggen! Och gott nytt år och så borde vi råååkas igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna, men numera funkar ju ingenting här på blogger. Har inte kunnat ladda upp bilder på många dagar. Blä.

      Tur att vi träffades i alla fall.

      Radera
  5. Oj tack för de fina bilderna Malin! När kommer ni hit? Eller vi dit? :)

    SvaraRadera