27 januari 2013

Helgkoma

Tredje helgen i rad som jag inte gör något. Det är självvalt och underbart. Jag tittar på film med Caj, vi lagar mat och äter den, pratar med barnen och ligger på sängen och läser. Igår hade vi två av mina kusinbarn på besök på kvällen. De leker med Lovis och Idun i olika konstellationer varje gång och har lika kul som jag hade med mina kusiner när jag var barn. Det är härligt att se hur något som började med mina föräldrar och deras syskon lever vidare två generationer senare.

Idag har vi faktiskt planer på att lämna hemmanet. Klockan fyra blir det innebandymatch, en mycket nervkittlande sådan då min brors lag Blue Fox, som ligger etta i tabellen just nu, skall spela mot det lag som ligger tvåa. Idun är taggad. Lovis är inte lika säker på att hon vill med. När vi pratade om saken vid frukosten (som intogs 11.30, bör tilläggas. Sa jag att jag älskar helger?) suckade hon slutligen och sa "nåja jag kommer väl med då, men jag tar med hörselskydd och min bok och en tuschpenna så kan jag sitta och skriva dikter under tiden".

6 kommentarer:

  1. Ljuvlig unge! Vem vet vilka dikter det kan leda till... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, aldrig vet man ju. Åtminstone kanske hon blir publicerad här på bloggen.

      Radera
  2. Poeter är ack så känsliga.
    Fjäderpenna samt ett lätt vemod.
    Men innebandy..!
    Stackars barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon överlevde. Hon skrev inte ens några dikter. Men läste tre.

      Radera
  3. Behöver jag säga att jag gillar Lovis? Och min mössa:
    http://queenofkammebornia.se/2013/january/gosa-med-tuppar-i-januarisol.html
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också Lovis! Och att få bildbevis på att du gillar din mössa. Kram!

      Radera