7 januari 2013

Brak!

Jaha, så var vardagslivet igång igen. Jag promenerade hem från jobbet, envist och ganska glatt till en början. Men jag får nog inse att min gravida lekamen inte klarar av ens att promenera 2,5 kilometer utan att fogarna börjar lossa eller vad det nu heter. När jag kom hem fick jag vackert gå och lägga mig på sängen, sov en timme och börjar känna mig redo att upprepa gärningen snart igen. Sov-gärningen alltså. Fast först måste vi nog titta på ett avsnitt Downton Abbey och dricka lite te.

Första dagen på jobbet gick bra. Mina kollegor är så behagliga, varma och trevliga. Maten är gudomlig (fatta vad lyxigt att få äta lunch som naturaförmån på favoritcaféet varje arbetsdag!) och jag tror till all lycka att jag kommer att klara av att handleda gruppen, det här var min första dag som ensam handledare och det gick hur bra som helst. Vårt första projekt är att göra djurskulpturer i papier maché.

7 kommentarer:

  1. Bra Malin. Skönt att du orkar.
    Det låter rolig med djurskulpturer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt. En gör en så fin räv att man dånar.

      Radera
  2. Åh! Kan vi göra djurskulpturer när jag kommer och hälsar på dej nästa gång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä! Jag har nog tröttnat tills dess :) Haha. Men vi kan göra något annat roligt!

      Radera
    2. tammetusan, jag vill också skaaaaapa!

      Radera
  3. Vad roligt om du trivs på nya jobbet!! Foglossning kan nog vara ack så förargeligt Men med ett stödbälte när man står och går så brukar det ju lätta lite. I allafall för mig gjorde det så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch. Jag har provat stödbälte tidigare men det hjälpte tyvärr inte så mycket. Mitt bästa knep är att ligga och sitta så mycket som möjligt, tråkigt nog.

      Radera