9 januari 2013

Det var här du hörde det först!

Idag blev jag så glad! Jag hittade en liten kruka, formad som ett huvud, på loppis. Vi har redan en i blekrosa, den här var identisk, utom att den var lite mindre och blå. Och sen blev jag så ledsen! För jag råkade tappa den i golvet så den gick sönder, redan inne på loppiset. Dit for den. Men kvar lever hoppet om att hitta fler nån dag, för jag hade aldrig trott att jag skulle hitta ens en till.

Vi fyndade också annat. Nya skridskor åt Caj och Idun, en kapsylförslutare (Caj brygger öl i bastun för tillfället), var sin tröja åt barnen, metallringar till ett projekt vi håller på med på jobbet... Tio euro för rubbet. Missionsstugan i Jakobstad är fenomenal. Välsorterad, billig och ett ställe man gärna för överloppsgrejer till eftersom intäkterna från försäljningen (och en stor del av det som kommer in i klädväg) skickas till behövande.

Efteråt i bilen upplyste Idun Lovis om något hon redan kände till. Lovis svarade irriterat att hon vet det, varpå Caj sa att det ändå är bättre att säga saker en gång för mycket än inte alls. Idun avslutade det hela med att mynta ett nytt ordspråk. "Det är trevligare att prata än att hata", sa hon. Man får gärna citera henne. Men minns var du hörde det först!

9 kommentarer:

  1. Haha, hon har nog så rätt. :)

    SvaraRadera
  2. Underbart. Fråga oraklet vad man ska göra om man pratat och hatat och gnatat och matat och tjatat och den andra ändå inte fattar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag frågade. Oraklet petade sig bara i näsan och svarade "jag vet int". Sen frågade hon om du skrivit nåt mer om henne. Hihi.

      Radera
  3. Hitta ni nån clownen Jack?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I påskas kom det en från en okänd beundrare. Var det alltså ni???

      Radera