11 januari 2013

Äntligen!

Äntligen fredag! Hur roligt det än är på jobbet älskar jag ju allra mest att vara hemma med mina finaste människor. Och så är jag trött, förstås, och behöver vila. När jag kom hem skulle jag bara lägga mig ner på sängen, men somnade, sen vaknade jag av att ena barnet (var så borta att jag aldrig hann notera vilket av dem) väckte mig och meddelade att maten är klar, men jag hann somna om igen en gång till innan jag gick ner för att äta. Korta sömnsnuttar som fick mig att längta till natten.

Och äntligen kom jag mig för att ladda ner Google Chrome. Så nu kan jag ladda upp bilder igen. Började med att publicera den utlovade bilden från förra lördagen i Purmo. Här kan man se hur vi hade det.

Jag har ett sällsynt argsint magkatarrsanfall på gång, så jag skall nog gå och lägga mig med en vetevärmare under en skön filt om en stund. Så går det när man toppar sin första vecka på jobbet med att göra ett författarbesök, färdigställa ett bokmanus, ta en tur till rådgivningen samt baka en kaka med Idun. Och sova för lite.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Vi verkar ha samma inställning till veckan idag. Ha en skön helg! http://siobhain.papper.fi/2013/01/11/antligen-fredag-3/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ser man på :) Det är bra att vi sover. I morse kompenserade jag med att vakna halv fem, och har just sovit två timmar eftermiddagssömn för att komma ikapp. Mitt sovande är helt uppåt skogen. Kanske det jämnar ut sig i längden?

      Radera
  2. Oj, du måtte ha varit trött. Trevlig helg till dig med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju alldeles knasigt det här :)

      Radera