4 juni 2013

Väntar och väntar

Nä, jag är inte på BB. Men Heidi är. Det finns inget som är så spännande som att följa en förlossning i realtid. Det ska jag försöka minnas när jag själv föder barn.

Fast jag hyser stora tvivel om att det kommer att ske. På riktigt. Jag ser INGA nya tecken på att ett barn är i antågande. Kanske jag bara har ätit väldigt mycket under det senaste året, och viktuppgången har koncentrerats enbart till magpartiet? Kanske hjärtljuden vid rådgivningen bara är mina egna, med en ekoeffekt? Kanske rörelserna från magen i själva verket bara är livliga tarmar?

Jag hoppas jag har fel.

12 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner. Vi hade beräknat 26 maj och det har varit stormigt i magen sedan flera veckor tillbaka (var beredd att föda på morsdagen)..Nu är jag nio dagar över tiden och känner...inget. Har börjat använda bebins säng som förvaring och storebror har fått börja riva i bebins prylar. Måste dessutom vänta tills måndag innan de sätter igång mig i och med att de inte sätter igång någon till helgen (ifall det inte är någon fara för någon). Blah. Hoppas vi möts i BB korridoren inatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns ju tre förlossningssalar. En åt Heidi, en åt dig och en åt mig. Vi siktar på det att ses där vid hissarna i natt!

      Och åh så jag förstår din frustration. Om jag går över nio dagar betyder det att jag har 18 dagar kvar ännu. Grymma tider. Blotta tanken får mig att dö en smula. Kämpa vidare. (Och om bara en av oss får föda snart hoppas jag verkligen att det är du, du har ju väntat så duktigt redan. Heja heja!!!)

      Radera
  2. SOM jag längtar efter att få vakna till goda nyheter snart! Imorgon, kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I wish. Det gör jag verkligen. VERKLIGEN.

      Radera
  3. Jag har tänkt extramycket på dig och en annan höggravid kvinna. Det är säkert väldigt tungt att vara höggravid nu. Jag har fått alla barn efter det beräkande datumet så jag vet hur jobbigt och frustrerande är att vänta och vänta på babyn. Krafter, tålamod och välsignelse till allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elina, det känns fint att du tänker på mig!

      Radera
  4. Jag håller fast vid min tippning, 10.6 :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir alltmer sannolikt att du har rätt!

      Radera
  5. Jenny var räknad till 30.5 men 10.6 blev jag igångsatt. Jag håller med Maria, föd 10.6 :)

    SvaraRadera
  6. Jag tänker också mycket på dig och er just nu, kämpa på, det blir nog snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tankarna Minna, hoppas det blir snart!

      Radera