3 juni 2013

Ingen igångsättning i alla fall!

Ingen igångsättning, tack och lov, trots att jag har för lite fostervatten. Så länge bebin fortsätter att må så bra som den gör och vara lika aktiv är det ingen orsak att starta förlossningen i förtid.

Men fast det var en annan läkare var utlåtandet samma som för två veckor sedan, om än lite extremare. "Hoppsan, oj, ja, den här förlossningen skulle i princip kunna starta om en timme eller så, men man vet ju aldrig ändå. Bebin kommer när den kommer."

Så det är bara att fortsätta vänta. Mina förhoppningar om att bebin ska komma snart börjar vara slut. I övrigt uppmanades vi igen att komma till BB så fort något förändras eftersom de förutspår en väldigt snabb förlossning, allt är ju i princip klappat och klart, bortsett från de där sammandragningarna som betyder att bebin ska ut då, förstås. Fast jag vet inte om jag vågar lita på en smidig förlossning heller. Man kan ju aldrig veta med små bebisar. De gör precis som de vill. Ställer sig på tvären och så.

5 kommentarer:

  1. Lite till. Kanske bara en natt och en halv morgon. Sen är det äntligen din tur.
    Fin graviditet. Du är stark som jorden.
    Snart kommer en ny människa som ska få en härlig familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag är stark som jorden och orkar lite till. Jag vill kavla upp ärmarna och sätta igång att föda nu. Det är det här passiva väntandet som får mig att klättra på väggarna.

      Jag längtar efter att få krama den nya människan. Det känns i armarna!

      Radera
  2. Håll ut! På fredag kommer barnet! (jag kommer att fälla en tår av missnöje om jag har fel, tänk om jag inte är synsk). Hälsningar från havet och Åland. Jag lockar härifrån!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du. Jag har inget annat val än att hålla ut. Jag hoppas att du har fel och att bebin kommer innan fredag, men om den inte gör det hoppas jag verkligen att du har rätt! Caj har ju också gissat på samma datum (fast igår på eftermiddagen hade jag en riktigt kraftig värk och vi var båda säkra på att nu, NU börjar det, men sen... nä. Ingenting.)

      Locka vidare och hälsa Oskarsberg från oss! (Idag har Lovis och Idun för övrigt kinat om huruvida de är kusiner eller småkusiner med Sigge.)

      Radera
  3. Fina Lovis och Idun. Så härligt att Sigge är med i deras värld. Och det är ju en intressant fråga det där med kusinskapet. Varken kusin eller småkusin är ju rätt. Jag kan nog ta nederlaget om barnet kommer innan fredag. Hoppas hoppas att det händer något snart. Och att du får ork och starka fogar igen, men framför allt: ett barn! Kram!

    SvaraRadera