27 juni 2013

Chillin'

De stora barnen åkte till sin mommo och moffa över natten. Det är lugnt i huset trots att över halva familjen fortfarande befinner sig hemma. Caj och jag läser, surfar på nätet, bakar pizza och ska småningom se på andra halvan av en film som vi började titta på ett par dagar innan Edda föddes. Edda hänger med. Det är alldeles lagom lugnt och skönt.

Edda ja, hon blir två veckor idag. Hon har hittills visat sig vara en ytterst okomplicerad person att ta hand om. Hon sover eller ligger och tittar storögt på det som passerar henne, eller så äter hon. Igår, när vi fick nog av allt byggarbete på granntomten (de borrar bergvärme och det har en massa ljud. Långa dagar jobbar de dessutom) packade vi väskorna och åkte till havet så att Lovis och Idun skulle få simma. Edda gjorde således stranddebut (sov hela tiden i sjalen) hängde med en sväng till Prisma efteråt (och sov hela tiden där också). Så länge hon får vara i famnen eller i sjalen och får bli ammad när hon vill är hon så nöjd, så nöjd. Nätterna har också gått bra, visst vaknar hon och vill äta ett par, tre gånger per natt (natten pågår till ca kl 10.00, så det är väldigt överkomligt) men hon ligger inte vaken utan äter halvt i sömnen och sover vidare efteråt. Bra Edda!

6 kommentarer:

  1. Grattis till ditt perfekta liv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära anonym, vad glad jag blir över att du kan dela glädjen :)

      Radera
  2. Haha, det var den roligaste kommentaren på länge! :D

    Hördu, jag skulle vilja sy ett lapptäcke av "vimplar". Hur borde jag gå till väga? Vore tacksam före lite snabb vägledning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss :D

      Oj, jag har aldrig sytt ett lapptäcke av vimplar, men det låter snyggt. Jag tänker mig att det bara är att sy ihop lapparna i en sån ordning som man vill ha dem... :)

      Radera