12 juni 2013

Iduns saga

Lovis är alldeles utmärglad och svag efter gårdagens utmaningar. Hon ligger i sin säng och orkar inte göra mycket. Idun orkar desto mer. Eftersom vi inte vill riskera att smitta ner nån annan håller vi oss för oss själva ännu idag, men Iduns energi är på topp, hon pratar och pratar i ett och far omkring som ett yrväder och vill göra en massa saker som ingen riktigt orkar hänga med på.

En liten lugn stund fick vi medan hon skrev en bok. Jag tror bokens innehåll är en spegling av verkligheten här hos oss just nu...

Anna sömntutan

Det var en gång en som hette Anna. Hon var väldigt sömnig.

Anna hade en katt. Katten hette Lisa.

Varje dag sov hon. Men en dag vaknade hon.

Hon steg upp och lagade kaffe. Hon kröp. För hon var väldigt trött i benen.

2 kommentarer:

  1. Kanske boken handlar om mig? Så där känner jag mig iallafall :)
    Vad hon är duktig som kan skriva så bra!
    Det är ju idag ni ska föda. En av tre som jag känner som har beräknat 13.6 födde sin första dotter förra natten (alltid så underbara nyheter när någon får barn) och min gissning för er är också idag. Hoppas Lovis blir frisk snart! Lycka till med förlossningen!

    SvaraRadera
  2. Ha ha vad kul! Särskilt som jag heter Anna och är trött för jämman tack vare en liten bebisknodd som är pigg om nätterna.
    Hoppas din bebis kommer i natt!
    Lycka till ö Anna

    SvaraRadera