12 juni 2013

Nej. Jag begriper det inte.

Idag är dagen före den beräknade födelsen. Redan för 23 dagar sedan fick jag höra att bebin kan komma ut precis när som helst. Gissa om jag har varit beredd länge. Gissa om det börjar kännas tröstlöst att ha koll på alla eventuella barnvakters scheman varje dag och natt. Det är kanske påfrestande för de eventuella barnvakterna också att alltid vara redo. Jag kan inte fatta att vi har väntat så här länge utan att något har hänt.

Imorgon skall vi på ultraljud igen och kolla hur bebin mår. Jag har som sagt för lite fostervatten, men eftersom bebin sparkar och far runt har allt varit okej hittills. Det finns ändå en liten risk för att man vill sätta igång förlossningen ifall fostervattenmängden har minskat ytterligare. Och det vill jag inte. Hellre väntar jag på att saker och ting kommer igång av sig själva. Allra mest hoppas jag på att förlossningen kommer igång i natt.

Igen.

9 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att det sätter igång i natt! Och lycka till, för långt kvar är det ju inte mer!

    SvaraRadera
  2. Sympatier! Kraft till dig i din väntan!
    Har själv gått över tiden med alla tre graviditeterna och som du fått höra redan långt innan beräknat att babyn kan komma när som som helst.... 42v spräckte jag med mellan graviditeten och det var inte skoj! Kraft och ro! Hoppas förlossningen får starta av sig själv!

    SvaraRadera
  3. Jag blev också ordinerad vila i typ vecka 34(?) med tredje då jag var så mogen och han så lågt nere, samt lite fostervatten i slutet här också. Men inte kom han ju någå tidigt för det inte! Tur det för jag bröt ju svanskotan där på slutet. Är det inte 40+3 som är det vanligaste? Eller nåt sådant. Hur som hellst är det ju inte länge kvar nu! Hur mår sjuklingen?

    SvaraRadera
  4. Jag blev också ordinerad vila för allt var mycket mjukt och moget i v 36. Slutade med att jag blev igångsatt 40+4.

    SvaraRadera
  5. Kanske hen är så punktlig att den föds på dagen D. Det var Alfons. :)

    Imorron sker det!

    SvaraRadera
  6. Önskar er lycka till och att den lilla kommer när det är dags. Har följt er med extra spänning under våren eftersom jag är på väg åt samma håll, bf 3 juli. Lyckligtvis har vi inte samma barnvaktsbehov, jag tycker det känns som tillräckligt mycket att hålla reda på ändå... :)

    SvaraRadera
  7. Kram Malin. Nu är lillisen riktigt snart hos er. Blir fin natt igen.

    SvaraRadera
  8. Lycka till! Hoppas det få gå utan igångsättning :)

    SvaraRadera
  9. Så tråkigt :( Krafter och tålamod! Hoppas och ber att allt ordnar sig på ett bra sätt!

    SvaraRadera