19 juni 2013

Gör nåt gott!

Just nu befinner sig två jakobstadsbördiga kvinnor i Bolivia, där de volontärarbetar på barnhemmet Corazon Grande i Cochabamba. Ida och Adina bloggar om sitt sydamerikanska äventyr och om sin volontärvardag. Eftersom barnhemmet de jobbar på går runt enbart med hjälp av fadderverksamhet och donationer finns det aldrig några pengar över, så Ida och Adina beslöt sig att starta en egen insamling för att bidra till något barnhemmets budget inte räcker till: en tvättmaskin.

Visst kan vi väl hjälpa dem? Varenda euro som betalas in är till stor hjälp. Själv tycker jag det känns roligt att bidra till ett projekt som inte har några mellanhänder utan där hela summan verkligen går direkt till sitt ändamål.

Här kan du läsa mer om hur du gör om du vill bidra. Kostnaden för tvättmaskinen är 487 euro. Det skall väl gå att ordna, eller hur?

4 kommentarer:

  1. Ååh, jag har också besökt barnhemmet för fyra år sedan då jag reste runt i Sydamerika. Skrev också då en artikel om barnhemmet för Kyrkpressen, men hittar inte den nu nånstans. Ska definitivt slänga in en slant. Är förresten en relativt ny bloggläsare, så hej! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen till bloggen, jag har hört dig läsa nyheter på radio X3m nån gång tror jag!
      Och tänk, vad påråkat att du har varit just till det där barnhemmet! Wow!

      Radera