14 juni 2013

Tack i töcknet

Jag är så glad över alla gratulationer och lyckönskningar vi har fått, oj vad det värmer! Tack!

Vi är på BB ännu, åtminstone tills i morgon, eventuellt till söndag. Edda sover väldigt lite, hon är orolig och ganska ledsen. Fostervattenmängden i magen visade sig vara mindre än 1 dl vilket tydligen kan medföra en del illamående hos bebisen i början. Tur att vi fick ut henne igår, vem vet hur illa hon annars hade mått! Jag ammar henne hela tiden, och det borde hjälpa vartefter mjölkmängden ökar. Min sömn just nu går ut på att stjäla så många tiominuterstupplurar det bara går. Tillvaron är ett töcken. Men jag tror att det snart blir bättre!

9 kommentarer:

  1. Oj, krafter och välsignelse till er båda! Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. TAck, det blev ju snabbt bättre, som tur!

      Radera
  2. oho, inte visste jag att det kunde vara så lite vatten därinne. Vad är det normalt då?
    penny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte, men jag läste nånstans att mängden i v 36 ligger mellan 800 och 1000 ml, så det var nog alltför lite. Det märks också på hennes tarmar att hon inte har haft tillräckligt med fostervatten att skölja ur systemet med, tycker jag. Men bara amningen får fart blir det säkert riktigt bra.

      Radera
  3. Grattis! Kämpa på njut ändå...och stanna på bb där finns stödstrumpor kram från en läsare

    SvaraRadera
  4. Ojnej. Stackars liten! Nå, hoppeligen är det väl nåt som botas med kärlek och en famn samt mycket mjölk. <3 Jag hade ju mina två yngre i sjal redan på bb så man kunde slappna av med dem i famnen, rekommenderar om ni har en sådan. Hade alltså en väldigt enkel variant med, en sådandär tyg"påse" man har över ena axeln och kring kroppen. Kanga-märke. Så kan man sova lite fast den lilla kvider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjalen hade vi inte med till bb men den är ju en trogen vän sedan tidigare, så vi kommer nog att börja använda den snart. Vi har en lång, vävd sjal och funderar lite på att kanske låna en trikåsjal också, som säkert är ett bra alternativ nu när hon är liten...

      Radera
    2. Ja trikå har jag gillat med dem som nyfödda. Så lätt och mjukt.

      Radera