31 oktober 2015

Administrativa våndor

Jag är förstås fortfarande dödstrött efter att ha farit omkring åtta dagar (jag består inte av ungdomsmaterial längre), men var ändå tvungen att åka in till stan igår för att jobba undan lite. Jag har några skolbesök de närmaste veckorna som måste planeras, och så hade jag fått en hel massa mail medan jag var borta.

Och det fick mig att tänka på (det här är helt säkert ingen originell tanke, men ändå känner jag mig manad att dela den) hur obehagligt mycket arbetstid jag sätter på att administrera mitt författarskap. Jag vill ju helst bara skriva. Men när ska jag hinna det, när telefonen ringer stup i kvarten och jag får mail som måste besvaras och datorn har fnatt. Jag måste helt enkelt uppfinna något system som gör att jag inte låter mig avbrytas av minsta lilla distraktion från omvärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar