29 oktober 2015

De sista andetagen


Nu är vi hemma igen, Caj och jag! Jag hade tänkt avlägga en utförlig rapport med bilder och beskrivningar men det verkar som om min dator flämtar på sina sista andetag (jag hoppas jag har fel och det bästa är nån programuppdatering som ... saknas), så jag gör det per telefon istället, vilket innebär en mycket mer kortfattad rapport. Får återkomma med detaljer senare.

Summa summarum: jag har haft det fantastiskt de senaste dagarna. Fantastiskt trevligt, roligt, frustrerande, utmattande och gala-lyxigt. Jag har minglat med världsberömda författare och illustratörer, med goda vänner och med ministrar. Jag har ätit god och mindre god hotellfrukost. Jag har känt doften av fiskar och svavel. Jag har räddat livet på en vän och gråtit uppgivna tårar inför konduktören på tåget. Och fast den här resan har innehållit det mesta är det jätteskönt att vara hemma igen. (Fy så jag saknade mina barn där på slutet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar