3 oktober 2015

Parenteser i parenteser

I dag har jag varit i Vasa och träffat delar av vår grupp från litterärt skapande. Älskar att vi redan är inne på vår andra träff efter att vi avslutade kursen i maj. Vi har skrivit, vi har pratat om skrivande, om poesi och om våra liv. Vi fick hemligt besök av Petter Sandelin. Vi fortsätter i morgon, men jag kommer inte att åka eftersom jag fortfarande är halvsjuk och känner att jag måste ta en programfri dag så jag orkar med arbetsveckan sen.

Den här bilden knäppte Ida-Lina av oss, jag knyckte den.
Dagens bästa övning var att skala ner handlingen i våra pågående projekt till några meningar. Det var inte lätt, men funkade förvånansvärt bra. Jag borde finslipa mitt sammandrag och lära mig det utantill så jag kan pitcha min pågående bok närsomhelst. (När somhelst? När som helst? Jag har drabbats av skrivtvivel: efter att jag upprepade gånger har samskrivit idag (det ska tydligen skrivas i dag) (nej men nu när jag kollar kan man visst samskriva det!) har det börjat slå över på andra områden också, jag blir tillfälligt osäker på om ibland ska skrivas i bland, och ifall i fall ... trots att jag vet. Men det är hemskt att börja tvivla på självklarheter.) (Parenteser i parenteser är säkert också regelvidrigt, men hur ska man annars få spinna ut i ett sidospår när man redan befinner sig i ett sidospår? Va?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar