25 oktober 2015

Island!

Tidigt i morgon bitti åker Caj och jag till Island. Vi borde ha somnat för en timme sedan för att hinna sova en hel natt innan väckarklockan ringer klockan fem. Men det är så mycket att packa och fixa och ställa att vi inte hinner med.

Jag skjutsades till hotellet klockan fem i eftermiddags och satt sen surfade på nätet och försökte se på två Netflix-filmer, men jag var för trött för att koncentrera mig. Mest satt jag bara och stirrade. Och sen kom Caj och vi gick till grannhotellet och åt kvällsmat och vi har båda (särskilt jag, jag tycker ju om att tala) avgett detaljerade rapporter på vad som har hänt de senaste dagarna. Fast vi har pratat i telefon varje dag är det helt annat än hemma, där vi kan kommentera och berätta allt i realtid. Skönt att vara tillsammans igen.

Jag har aldrig förr varit borta från barnen så här många dagar och nätter på raken, det är fyra nätter kvar nu och jag längtar efter dem. Särskilt tänker jag på Edda, som inte riktigt har koll på dagar och sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar