22 oktober 2015

Jakten på Minna

Jag älskar att vara på bokmässan. Joanna och jag kom till Böle lite före elva och fick till vår förvåning tillgång till hotellrummet direkt (att teven inte går att styra och att telefonen till receptionen bara har en ton och inte slutar tuta ut den tonen fast man lägger på luren kan eventuellt ha något med saken att göra - ingen annan ville ha det här rummet, kanske?). Vi lämpade av våra väskor och gick sedan raskt till mässan, jag hade siktat in mig på att gå och säga hej åt min idol Minna Lindeberg som skulle läsa högt ur sin och Linda Bondestams senaste bok Boggan och Kyösti Kekkonen, men ve och fasa, vi hann inte fram innan hon var klar och borta. Och eftersom jag i min dumhet inte hade stämt träff gick jag miste om att träffa henne. Blä.

Sen insåg vi snabbt att vi skulle förgås av hunger, så vi gick för att äta och därefter hade vi plats på scen. Så här blev det.

Halv fem hade jag ett uppträdande till, på HBL:s scen, om bloggskrivande och fiktivt skrivande, tillsammans med Nanó Wallenius, Satu Laukkanen och Julia Wickholm, för Ratatas del. Det blev en intressant diskussion, det är länge sedan jag har pratat om bloggrelaterade ämnen och det är nog nyttigt att fundera på motiv, avsikter och system ibland, inser jag. (Dessutom drog jag mig plötsligt till minnes min första blogg som jag startade 2005, den hette Von Malin och innehåll korta, lite fåniga texter som inte hade något alls med mig att göra.) Den diskussionen fortsätter på lördag klockan 11. Välkommen!

6 kommentarer:

  1. Det var kul att ses i dag! :)

    SvaraRadera
  2. Käraste Malin min. Jag letade också efter dej. Så dumt av mej att inte heller stämma träff på förhand. Tog för givet att vi skulle ses där.
    Jag tvinnade runt på jakt efter dej och halv två blev jag tvungen att gå.
    Måste hämta småtting från skolan.Hur kunde vi gå om varandra såhär fatalt?
    Men din bok, den inhandlade jag. Till Julklapp åt större småtting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså man tänker ju sig att vi, som är så kloka, kunde ha skött det här smidigare! Och att du var där ända till halv två! Jag gick på ett möte sen runt tolv och så uppträdde vi klockan två, vi måste helt ha gått om varandra. Jag har också skaffat er bok nu. Men hade ju så gärna velat ha den signerad! Kram!

      Radera
  3. Någon mässa blev det inte för mig, men ska absolut börja läsa dina böcker för mina barn (skäms på mig som inte gjort det ännu..)
    Men din söndagslista från förra veckan snodde jag iallafall :-)
    http://sevendays.vasabladet.fi/bloggar/pussel/sondagslistan
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver inte skämmas, men man får gärna läsa :) Bra att du snodde listan, listor är till för att snos.

      Radera