19 augusti 2013

Olika saker

  • Edda sov nio timmar i sträck natten till lördag (sen åt hon och somnade om och sov ett par timmar till). Trots att vi inte ens sov hemma. Det kan helt enkelt inte bli bättre.
  • Jag är oerhört uppgiven över att första säsongen Orange is the New Black är genomskådad (det ordet måste man väl kunna använda i det här sammanhanget trots att det inte så man brukar använda det? Jag kom inte på nåt bättre.) Vi såg de sista två avsnitten igår. I dag har jag trallat på signaturmelodin och stalkat skådespelarna på imdb. Sånt gör jag sällan. Vet nån när nästa säsong kommer eller vad vi ska titta på istället?
  • I morse skrev jag en lista på saker jag skulle åstadkomma så jag inte känner mig så långsam och ineffektiv hela tiden. Å ena sidan gjorde listan att jag faktiskt fick undan några grejer som tyngt mig, å andra sidan är två av punkterna ("klä över den andra soffan i husvagnen" och "rita upp en skiss på en skyddsplåt till kakelugnen") fortfarande ogjorda. Det var de två största punkterna. Jag inser nu att jag kanske var lite väl ambitiös i mina planer. Och nu när alla barnen sover orkar jag inte vara hurtig. Nu vill jag hellre slappna av framför Orange is the New Black. Men den har vi ju sett klart. Ack ack.
  • Jag har blivit jättedålig på att kommentera på andras bloggar, vilket är synd och skam eftersom jag vet hur roligt det är att få kommentarer. Men jag läser fortfarande.
  • I morgon skall jag klippa håret. Livet i en småstad alltså: ett nytt par flyttade hit till vår backe, och vem var det, om inte ekofrissan som jag varit till tidigare, som dessutom visade sig vara kusin med Cajs mamma. Så i morgon behöver jag bara knalla över gatan eftersom Marina numera har sin salong hemma hos sig. Om Edda blir akuthungrig kan Caj bära över henne. Fast jag har fortfarande inte bestämt mig för hur mycket hår som ryker. Det är längre än det nånsin har varit förr, men jag GÖR ju inget med allt det här håret (utom trasslar till det). Så i morgon ryker allt från fem till trettio centimeter av kalufsen (jag tror mer på fem än trettio, feg som jag är.)

8 kommentarer:

  1. Orange is the new black är det bästa som har hänt tv-historien. Sträcksåg i stort sett hela serien. Enligt IMDb komme säsong två 2014, men det finns inget datum när.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 2014. Hm. Det är nog bäst att de rappar på, vi är så många som väntar...

      Radera
  2. Jag har bara hunnit kolla första avsnittet ännu. Känns rätt fint att ha det framför sig.

    Och klippa håret, ja, jisses, det ska jag också, fast inte imorgon utan på torsdag. Har längtat efter det i en månad. Att få sitta där i den där stolen och bara bli petad i huvudet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckans dig! Serien blir mer spännande för varje avsnitt. Intressanta människor där i fängelset.

      Det var skönt att klippa håret! Hon tog först fem centimeter, men jag bad henne ta fem till. Det märktes nästan ingenstans. Fast det är skönt ändå.

      Radera
  3. Alltså borde man kolla på den där serien nu? Min taktik är oftast att se hypade serier och filmer/läsa motsvarande böcker tio år efter alla andra, och då tycka att de är dåliga eftersom omvärlden skruvat upp mina förväntingar under ett decennium.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA DET BORDE MAN! Se den nu genast så du inte får för höga förväntningar. Du kommer att gilla den!

      Radera
  4. Oj. Kanske jag också borde ta mig an den där serien. Jag är sämst på att se på serier. Men blir ju sjukt nyfiken av alla "orange is the new black" diskussioner.

    Och det där med frisören. Vilken lyx det är egentligen. Och vilken känsla när man kommer därifrån tio kilo lättare. Eller de känns ju så fast det bara är några centimetrar hår som fallit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Jag är också dålig på serier, men den här var riktigt bra.

      Mitt hår blev verkligen inte kort, trots att det blev kortare. Men det ser inte alltför eländigt ut längre. Jag bestämde mig dessutom för att inte färga håret. Jag skall försöka vänja mig vid hur mitt hår ser ur i verkligheten. Ett tag åtminstone.

      Radera