29 augusti 2013

Dagens utmaning

Jenny gav mig en utmaning, här kommer några frågor och svar som jag ger vidare till alla som har en blogg! Berätta gärna i kommentarsfältet ifall ni svarat på frågorna i er blogg så går jag och läser!
Vem inspirerade dej/uppmanade dej att börja blogga?
Året var... ja när det nu var. Kanske 2005. Jag läste Philip Teirs blogg "mitt liv som blog" och tänkte att jag också ville blogga. Så jag startade en blogg som hette Von Malin där jag impulsskrev små berättelser. Det var ungefär jag min dåvarande pojkvän (alltså Caj) som läste den. Men vi tyckte båda att den var väldigt rolig. Sen började jag blogga på Bloggen.fi när vi fick Lovis. Och 2008 startade jag en gul apelsin och här hänger jag fortfarande, fem år senare. Tänk att jag har bloggat i åtta år redan, med några uppehåll. Jag är ju en veteran!

Hur väljer man ämnen att blogga om?
Jag bloggar om mig själv. Det är min nisch. Haha. Jag skriver om saker som händer i mitt liv, om min vardag, en hel del om barnen, om kreativitet, om saker jag funderar på. Det är roligt att blogga om saker som jag vet kommer engagera er som läser här, men även om jag gillar att diskutera skulle jag aldrig skriva något bara för att provocera.
 
Vad vet de flesta inte om dej?
Jag har nästan inga hemligheter alls, så ni vet väl allt vid det här laget. Sånt jag skäms för pratar jag extra mycket om, har jag på känn.
 
Vilka tre ord beskriver din stil allra bäst?
Min stil som i klädstil? Hm. Tajts, tunikor och koftor. 

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Läsa! Jag läser jämt och ständigt. Jag tycker också om att baka, att bjuda folk på middag, att umgås med mina vänner och släktingar, att surfa på andras bloggar, att se på film med Caj, att pyssla (men den senaste tiden har jag nästan inte gjort nåt alls på den fronten). Och så tycker jag jättemycket om att resa. Jag gillar att dansa men eftersom jag inte har kunnat röra på mig under hela graviditeten har jag ett enormt  motstånd inför att börja på Zumba och Sh'bam igen, bara för att jag anar hur dålig kondition jag har nu.

19 kommentarer:

  1. Hah, tror det är riktigt bra att snacka om allt det man skäms för, det avdramatiserar det hela, och sen inser man att folk skäms för precis samma saker, och det gör att man inser hur onödig skammen ofta är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det nog. Det finns inte nån sak (som jag kommer på nu alltså) som jag har berättat om och där jag har mötts av total oförståelse. Så våra skamområden är nog ofta gemensamma!

      Radera
  2. Den utmaningen var jag nästan tvungen att anta...du förstår säkert varför om du läser på min blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej men vad roligt! Jag har tappat bort din blogg här emellan, jag läste då när ni skulle flytta tillbaka till Finland. Det var kul att ses som hastigast på Juthbacka. Sålde du din fina tröja sen?

      Radera
    2. Nej, tröjan fick följa med hem :) men det var flera som frågade varifrån jag köpt den :)

      Radera
  3. Vad trevligt. :) Här hittar du mina svar; http://finachristina.wordpress.com/2013/08/29/fragor-om-bloggande/

    SvaraRadera
  4. Jag har såååååå svårt att låta bli sånt här utmanande ;) så naturligtvis hänger jag på :P

    SvaraRadera
  5. Äntligen en lista som är tillräckligt kort för att även jag ska ta mig an den! Tack för den Malin :)
    Här är mina svar: http://bohemianmaggie.blogspot.fi/2013/08/listan-om-bloggen-och-mig.html

    SvaraRadera
  6. Intressant utmaning. Jag har också hängt på. Här kan du läsa mina svar: http://garygrape.wordpress.com/2013/08/30/bloggutmaning/

    SvaraRadera
  7. Vad kul, jag skrev mina svar här:

    http://lottasanhaie.blogspot.fi/

    Hälsar Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, nu går jag och läser dina svar!

      Radera
  8. Svar
    1. Går och kollar med blixtens hastighet!

      Radera
  9. Nu har även jag svarat på frågorna, bra nöje en snorig tisdagkväll, tack för den! :)

    SvaraRadera