7 augusti 2013

Frågerutan

Jag är glad över att ni har ställt så många frågor! Nu har jag en massa intressant att skriva om igen.

Mia ber mig om middagstips, och jag står givetvis till tjänst!

– Mannagrynsgröt slår ALDRIG fel (inte i detta hushåll i alla fall). Kan med fördel ätas med en massa goda bär.
– Eddas faddrar bjöd på kållåda i söndags och det var jättegott. Jag har aldrig gjort kållåda själv, men tror det är bra mat. Försök!
– Vegetarisk lasagne. Receptet finns här.
– Ratatouille med fetaostcreme. Mums. Här finns det receptet.
– Tomatsoppa. Så här: stek hackad lök i lite olivolja tills löken är mjuk och glansig. Tillsätt ca 1 dl ris. Låt fräsa en liten stund. Tillsätt tomatkross (ca två burkar), vatten (ca 2 burkar), en buljongtärning, lite tomatpuré och eventuellt lite pressad vitlök. Släng i lite socker, oregano, basilika och mynta (viktigt med mynta!) Låt koka i ca 20 minuter. Ät med gott bröd och ost.

I morgon kommer flera svar, jag lovar.
Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Vad snällt att du delade med dig av middagstips - TACK :) Ska börja med att testa tomatsoppan!

    Mia

    SvaraRadera