28 september 2012

Bokmässerapport

Hälsningar från Göteborg. I går var jag på fyra seminarier (tre var jättebra och ett var så tråkigt att jag tänkte somna, så då gick jag ut.) Jag köpte en bok (och SOM jag höll mig från att köpa flera. Men i dag är en ny dag, tack och lov. Det enda jag är rädd för är att böckerna inte skall rymmas i väskan), jag gick på seminarier med Nina och Jessi, jag pratade med Julia och Andrea på den finlandssvenska scenen och mot slutet blev jag så trött att nästan fick tårar i ögonen av glädje när jag träffade Heidi. Slutligen hängde jag kvar en stund på det finlandssvenska minglet och åkte sedan hem till Sara.

Saras mamma hade försett oss med fisksoppa. Den var supergod. Vi åt och drack vin och pratade som galningar i flera timmar. När jag upptäckte att jag hade varit vaken i 21 timmar insåg vi att vi måste gå och lägga oss och stupade i säng.

Nu har jag försovit mig till första seminariet jag tänkt gå på. Men det är helt okej, det finns ju många fler. När jag för en gångs skull inte vaknar av mig själv klockan sju tänker jag ta vara på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar