10 december 2014

Väder och öar

Det stormar. Det stormar säkert på fastlandet också, men här på Åland betyder en storm att jag inte kan ta mig härifrån. Eller hem, ifall jag är bortrest. Natten till måndag var det nära att Viking Grace inte skulle kunna lägga till i Långnäs. Efter spänd förväntan fick vi faktiskt köra i land till slut, men det var osäkert in i det sista. Vindar och vågor påverkar min vardag på ett helt nytt sätt nuförtiden. (I morgon hoppas jag det mojnar, för då ska jag till Åbo på kurs igen.)

7 kommentarer:

  1. Den åländska vintern i ett nötskal... Motvind varje gång du svänger runt ett hörn! 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inte varit så hemskt ännu, så det kanske blir värre?

      Radera
  2. Minns att det var minst två omgångar Litterärt skapande nummer ett som inte fick sin ålänning till Åbo pga väder och vind. Håller alltså tummarna för att du ska ha vädret på din sida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har klarat av 3/4 av kursen nu. Hoppas det inte är en regel att man ska missa 2 tillfällen, i så fall har jag bara ett kvar.

      Radera
  3. Välkommen till mitt tidigare liv som arbetare på ett fartyg. Allt har sina sidor... Försenade grattisar, förresten!

    SvaraRadera
  4. låter himla mysigt med alla dessa stormar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge man sitter inomhus är det mysigt, jo!

      Radera