8 december 2014

Ett år äldre

I lördags fyllde jag år! 35 stycken, för att vara exakt. Vi var i Borgå och hängde med svärsläkten, min svärfar bjöd alla sina barn, svärdöttrar och barnbarn på julgröt, det var både trevligt och gott. Dessutom uppvaktades jag med sång ca tre gånger, fick äta likadan tårta som man lär inmundiga på slottsbalen och fick bland annat en jätteskön pyjamas (mitt favoritplagg nummer ett). Den bästa presenten jag fick var kanske ändå att barnen uppförde sig exemplariskt när vi senare på kvällen åt på restaurang. Middagen intogs på Rafael's som ligger mitt i Borgå. Jag åt kött för första gången på länge och märkte att jag har fått problem med konsistensen nu också. Få se hur det här slutar, alltså när jag blir vegetarian på heltid. Jag känner att det närmar sig...

Så här såg vårt gedigna gäng ut när vi satt och väntade på käket.

Jag, 35-åringen. Äntligen lika gammal som min 25 dagar äldre make.

Caj, 35 år. Glad.

Idun, sju år gammal, hungrig.

Lovis, åtta år gammal, bordsgranne

Edda, ett och ett halvt, svårfångad.

7 kommentarer:

  1. Grattis!!! Fina ni är, roligt få se er alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är lite dålig på att lägga upp bilder här, men försöker skärpa mig :D

      Radera
  2. Svar
    1. Vi är glada, även om skärpan inte är den bästa!

      Radera
  3. Grattis Malin!! (Märkte du?! Jag skrev bara "Malin". När man kommit sej upp i åren krävs viss grad av seriositet)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men vet du, jag tycker nog att lilla pojk-malin är ett rätt värdigt namn OCKSÅ.

      Jag undrar vilket år vi ska få fara på balen, Sara. Jag känner på mig att det börjar vara dags, nämligen.

      Radera
  4. Hemskt mycket grattis i efterskott!!

    SvaraRadera