27 november 2016

Seaview

Två hela dagar kvar. Trots att vi gör saker tickar nedräkningsklockan i bakhuvudet hela tiden. Har vi nu gjort det i ville göra av vår Maltamånad? Har vi sett allt vi ville se? Hur ska vi kocka för att få maten att gå jämnt ut? Vilken tid måste vi starta mot flygplatsen på onsdag?

Vi hade planer på att åka till fiskebyn Marsaxlokk på marknad, men insåg igår att vi inte orkar upp i så god tid som den utflykten hade krävt. Istället halvlåg vi i solstolarna och läste hela förmiddagen, barnen lekte att de var våra betjänter så de masserade våra fötter, hämtade vatten och upplyste oss om att det var vattengymnastik klockan 14. (Jag hittade ett handskrivet programblad senare där jag upptäckte att vi hade missat pardansen kl 18, så synd!) Efter maten åkte vi till Seaview (café/bar + lekpark i ett, mycket bra koncept) för att träffa MarinaFayçal och barnen. Vi lekte där en stund och åkte sen hem tillbaka för att steka plättar.

En bra dag igen, alltså! (Och tur är väl det, för i morgon och i övermorgon har det utlovats regn ...)

Jag och Idun
Umi stack iväg direkt 
Medan vi andra poserade 

Fullt, fullt i parken. Men det gick bra att trängas också.

2 kommentarer:

  1. Ungefär hur varmt väder är det den här tiden på året där?

    SvaraRadera
  2. Var till marknaden i Marsaxlokk i april när jag besökte Malta och den var inget extra, så enligt mig missade ni inget även om ni inte åkte dit.

    SvaraRadera