2 november 2016

Hälsningar från Malta!

Nu är vi framme i Mellieha, Malta. (Okej, vi har varit här i två dygn redan, men tiden bara rusar iväg, det känns som om vi just har kommit.) Här är varmt och skönt. Strax över 20 grader. Det är riktigt lagom, det går att sitta ute i ärmlöst och njuta, samtidigt som det är skönt med yllesockor här inne på morgonen och kvällen.

Vi har hyrt en bostad i ett hus, med ett sovrum för barnen, ett för mig och Caj och ett kök/matrum/vardagsrum i mitten. På gården finns en ouppvärmd pool (jag begriper inte hur barnen kan simma där, jag skulle frysa ihjäl) och vi bor i ett område som känns tryggt och trevligt.

Gårdagen gick mest åt till att inleda hemundervisningen (allt tog mycket längre än vi trodde) och till att handla mat. Jag jobbade inte ett skvatt. Min trettiodagars yogacamp som jag hade tänkt inleda blev inte heller av, så på kvällen hade jag en naggande känsla av att allt höll på att gå åt skogen.

I dag gick jag in till stan redan från morgonen efter att jag hade yogat, satte mig ner på ett café och rörde mig inte ur fläcken förrän jag hade skrivit två kapitel på läseboken. När jag kom hem hade Caj och barnen avslutat skoldagen för ett bra tag sedan och ätit lunch, så jag gjorde lite nudlar åt mig och skickade iväg en del mail och annat jag inte hade kunnat göra på caféet eftersom det inte fanns internet (tror jag, bäst för arbetsron att inte fråga). Resten av dagen har jag hängt här hemma. Caj och Idun åkte iväg för att prova en pytteliten idrottsplan med löpbanor och friluftsgym som ligger en bit bort. Vi andra hängde ute vid poolen en stund, sedan gick vi in och ritade.

Det är skönt att vara här. Jag är överraskad över hur vardagligt allt känns redan nu. Vi har mat i kylen och vet ungefär var vi befinner oss. Det är ju inte så illa.

Här kommer lite random bilder. Jag borde kanske satsa på att ta lite snyggare foton, vi har ju till och med tagit med systemkameran. Jag är bara så lat.

Vi har fortfarande inte återhämtat oss från den tidiga väckningen i måndags: vi vaknade 03.20

Lovis och jag i München på mellanlandning

The Parish Church of Mellieha

Vår pool

Min medelhavsutsikt när jag promenerade till stan idag.

Ett hus med roliga burspråk och fina dörrar. Älskar färgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar