24 november 2016

Eftersom jag har en blogg har jag ett ställe där jag kan klaga offentligt, yes!

Gah, vi har bara fem hela dagar kvar här och nu har jag också drabbats av den där förkylningen som har förföljt oss som en hotfull (hah, skrev hostfull först) skugga ända sedan vi kom hit. Det började med att det kliade lite förrädiskt i halsen. Sedan började rethostan. Urk.

I natt har jag sovit som en kratta. Ett par timmar efter att jag hade lagt mig vaknade jag av att en så våldsam hostattack att jag inte kunde somna om på flera timmar. Och nu smyger sig den där bihålehuvudvärken på också. Elände och elände.

De enda positiva med det hela var att jag gick in till apoteket för att köpa hostmedicin. Det är alltid spännande med utländska dekokter.

Det här är ett inlägg i serien "sluta vara så noga med att allt du skriver ska vara intressant, Malin"

10 kommentarer:

  1. Elände!! Både förkylningen och att ni faktiskt tänker lämna oss. Har på något vis lite förträngt det, att ni faktiskt inte blir här. Huj vad tråkigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! BLÄ vad trist att inte kunna gå på promenad med er, eller äta middag tillsammans. Vi får se till att det inte räcker 13 år tills vi ses igen!

      Radera
  2. Tipsar om Echinea halsspray, köpt på apoteket i Nykarleby, men finns också i hälsokostbutiken. Den räddade mig från begynnande bihåleinflammation och gjorde att jag fick sova för min rethosta.
    H Maria S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips! Det ska jag införskaffa när vi kommer hem igen.

      Radera
  3. Äsch! Två tre veckor hosta här, per pers... irriterande! Krya! Kanske bobborna snabbare bort där ni e! Hoppas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det, ja! Och rethostemedicinen hjälper nog lite, som tur är.

      Radera
  4. Krya på dej!! Jag har tydligen haft hosta på Malta för minns att jag köpt en Vicks hostmedicin där som skulle droga även en hostande häst. Typ grön vätska. Gjorde att jag flöt omkring i en hostfri och lycklig dvala hela natten (bör tas när du ren ligger ner, färdigt inbäddad i sängen). Okej, jag kanske romantiserar lite. Krya på dej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så besviken igår när jag kom hem och läste "non-drowsy" på paketet. Jag hade hoppats på just nån sån dekokt som du beskriver. Måste kanske ta en vända till till apoteket.

      Radera
  5. Skrev "krya på dej" två ggr för extra effekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina dubbla krya på dig-hälsningar är antagligen huvudorsaken till att jag känner mig bättre!

      Radera