8 juli 2012

Tygtryck för barn

Innan jag fick barn tänkte jag att jag kommer att vara en sådan där mamma som alltid pysslar med barnen. Hah. Det blev verkligen inte så. När jag pysslar gör jag det helst ensam.

Men idag tog jag mig i kragen och kompenserade en del av allt uteblivet pyssel genom att låta barnen rita mönster och trycka tyg. Det blev mycket fint och var inte så jobbigt som jag trodde.

Först tryckte Lovis. Idun övervakade och lärde sig.

Det blev riktigt snyggt


Resultatet blev så här. Ostruket och osytt än så länge.
Dessutom har vi varit ute på en kombinerad cykel-joggingtur. Caj och jag joggade och barnen cyklade. Men Iduns cykel är alltför liten, så hon har inte riktigt tålamod att trampa så mycket som det krävs. Skönt var det i alla fall. (Jag steg ner i en liten grop i fredags och vrickade foten, så igår missade jag min jumppa. Men nu fick jag ta igen det och tack vare vilan mådde foten prima.)

Utemöblemanget har äntligen blivit framplockat på terrasen, jag har skaffat fram färgglada kuddar och installerat myggljus och till och med strukit en gammal duk, jag har rensat lite i trädgårdslanden och till och med gödslat (!), köpt två mäktiga petunior på rea och kånkat på hönorna lite så att de skall bli tamare. Ja och så läste jag ut Även tystnaden har ett slut av Ingrid Betancourt som Anne tipsade om på sin blogg. Den var väldigt spännande och bra.

Nu väntar några intensiva veckor av tygtryckskursföreberedelser, manusgenomgångar, tidningsskrivande och tillverkning av produkter inför Gammaldags torg. Det blir som sagt bråttom. Men alla saker är roliga, och sedan lugnar det ner sig.

1 kommentar: