20 juli 2012

Lager på lager

Jag är inte den som klagar på vädret.
Eller vad säger jag, det är jag visst, numera. Jag förstår mig inte på sommaren i år. Den kommer aldrig. Jag har väntat och väntat.

Det behövs några riktigt svettiga dagar i året för att vi skall orka med resten av kylan, tror jag. Jag undrar hur vintern kommer att bli utan de heta dagarna som får oss att uppskatta svalkan för en sekund. Kommer vi att orka. Eller kommer vi att skrumpna och vittra sönder första gången hösten andas på oss?

På Gammaldags torg brukar det vara hett. De har lovat att det inte skall regna (eller så tolkar jag det) men temperaturen kommer att ligga på 13, 14 grader. Det är nog rekordlågt. Och jag kommer för första gången någonsin att få klä mig i lager på lager.

(Kom gärna och hälsa på om du har vägarna förbi imorgon! Jag står nånstans i mitten, ganska nära Storgatan och ett par bord bort från Koti-Pizza, om jag inte har helt fel.)


4 kommentarer:

  1. Håller med. För att fixa vintern så krävs det att sommarn över huvud taget finns. Så komnurå.

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas att augusti blir varm och fin. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte förlorat hoppet än. Inte förrän i september. Men då.

      Radera