22 januari 2014

Resultatet av frissabesöket presenteras här! Det är sant!

Eftersom Charlotte så artigt frågade efter resultatet av mitt besök hos frissan skall jag nu berätta hur det gick, såväl i ord som bild. Tyvärr blev det inga blåa rymdslingor denna gång, men jag är mycket nöjd (inga dreads heller, Linn, jag beklagar, men varje gång det är nära inser jag att min nacke skulle gå av varje gång jag tvättar håret eftersom dreads blir jättetunga när de är våta och tar mycket längre att torka än vanligt hår.) 20 centimeter hår rök och färgen blev jämnare och ljusare, vilket överraskade mig. Men på ett bra sätt. Det behövs tydligen inga drastiska förändringar för att jag skall tycka att det var värt det.


Före. Osminkad, trött och med grym huvudvärk och jättelångt hår.
Efter. 20 cent kortare, ljusare (nästan mot rött, faktiskt) och lite slätare.
Och eftersom jag vaknade med en episk huvudvärk och eftersom massören jag brukar gå till råkade ha en ledig tid har jag både varit till frissan och på massage idag. Jag borde känna mig som en ny människa (det gjorde jag också i något skede) men nu är jag så trött att jag frågar mig, som jag gör varje kväll: VAD GÖR JAG FORTFARANDE UPPE?

7 kommentarer:

  1. Snyggt! Ditt hår är fortfarande väldigt långt! Häftigt att det växer så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog redan ångrat att jag kapade så mycket. Men det mår ju bättre nu. Intalar jag mig. (Och om ett och ett halvt år är det lika långt igen.)

      Radera
  2. Alltså, hur KAN man ha så där mycket hår? VARIFRÅN KOMMER DET?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är konstigt, för jag känner mig inte som en som har MYCKET hår. Mest är det väl bara långt. Och inte ens det så mycket nu längre.

      Radera
  3. Jättesnyggt!
    Och både massör och frissa samma dag är väldigt mycket Hollywood wife. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja, jag kände mig som en lyxfru där ett tag.
      Fast nu är allt som vanligt igen :)

      Radera
  4. Du otroligt lik din syster på "efter -bilden"!
    MalinW

    SvaraRadera